vacatures.ap.be

HR-consulent

Algemene informatie

Plaats van tewerkstelling: 
Brussel
Provincie van tewerkstelling: 
Brussel Hoofdstedelijk Gewest
Opleiding: 
GW - Sociaal werk
GW - Toegepaste Psychologie
MC - Bedrijfsmanagement - Rechtspraktijk
Type: 
Job

Bedrijfsinformatie

Bedrijf: 
Mobiliteit en Openbare Werken
Sector: 
mobiliteit - openbare werken

Uitgebreide informatie

Omschrijving vacature: 

Als inhoudelijke HR-partner sta je de afdelingshoofden, de leidinggevenden en de personeelsleden van de afdeling(en) waarvoor je verantwoordelijk bent bij door het aanbieden van dienstverlening op vlak van personeelsbeheer. Zo zorg je er mee voor dat de organisatie en haar medewerkers zo optimaal en efficiënt mogelijk kunnen functioneren en de organisatiedoelstellingen kunnen bereikt worden.

Het doel van de functie van HR-consulent is drieledig:

- Je bent eerstelijns aanspreekpunt voor een cluster van afdelingen. Je voert de dagelijkse HR-activiteiten (operationeel en tactisch) uit. Je adviseert en ondersteunt leidinggevenden wat betreft de specifieke personeelszaken voor de afdeling en volgt zelfstandig dossiers op HR-vlak op binnen een afdeling.

- Je vervult vanuit je operationele en tactische rol ook een brugfunctie t.a.v. de dienstencentra binnen de Vlaamse overheid.

- Je geeft mee uitvoering aan het HR-beleid van het departement. Je ondersteunt de afdelingen van het departement bij de operationalisering van het HR-beleid(splan). Je geeft vanuit je ervaringen met de werkvloer mee vorm aan de HR-beleidslijnen van het departement.

Dit alles vraagt een breed blikveld en goede kennis van de verschillende HR domeinen, HR strategie en –beleid. De HR-professionalisering wordt ondersteund door een afgestemd inwerkingstraject.

De HR-consulenten vormen een intern HR-netwerk waarin ze elkaar ondersteunen; dit kan gaan van een rol als klankbord tot een actieve rol vanuit een specifieke expertise. Samenwerking met het oog op een gezamenlijk resultaat is cruciaal.

Ter ondersteuning van het geïntegreerd HRM-beleid, blijf je op de hoogte van de evoluties binnen het HR-beleid binnen de Vlaamse overheid en het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.

Profiel: 

Je beschikt over een bachelordiploma, bij voorkeur in een HR-gerelateerde richting.
Laatstejaarsstudenten (schooljaar 2018-2019) komen ook in aanmerking.
Je hebt minstens een eerste aantoonbare, professionele of stage-ervaring op vlak van HR of personeelswerk.
Je hebt een ruime interesse voor en affiniteit met HR(-beleid) in het algemeen.
Je hebt een goede kennis van het HR-beleid, de HR-cyclus en de HR-organisatie van de Vlaamse overheid of je bent in staat om deze kennis op korte tijd snel te verwerven: een eerste praktische ervaring met HR technieken en systemen vormt een troef.
Kennis van de relevante arbeidswetgeving en het Vlaams Personeelsstatuut is een pluspunt.
Je bent vertrouwd met de meest courante office- toepassingen (Word, Excel, PowerPoint,…) en kan je nieuwe bedrijfseigen systemen vlot eigen maken.
Je hebt goede administratief-organisatorische vaardigheden.
Je beschikt over een breed blikveld en maturiteit om HR-vraagstukken zowel vanuit een overkoepelende visie als hands-on en concreet te benaderen en aan te pakken.
Je hebt een rijbewijs B of bent bereid dit op korte termijn te behalen.
Je plaats van tewerkstelling is de afdeling Organisatie te Brussel, maar rechtstreekse contacten met de afdelingen (voornamelijk regio Antwerpen) zijn cruciaal. In functie van de afdelingen waarvoor je verantwoordelijk bent, leg je – binnen de context van POW - veelvuldig werkbezoeken af naar de afdelingen. De meeste locaties zijn vlot bereikbaar met het openbaar vervoer (ligging vlak bij treinstation), voor werkbezoeken aan locaties die minder goed bereikbaar zijn, kan je gebruik maken van een dienstwagen (poolwagen).
Tot de uitdagingen van de job behoren het aanbieden van een hoog niveau van dienstverlening proactief, oplossingsgericht en op een professionele manier (klantgericht, betrouwbaar en toegankelijk). Dit vergt een hoge mate van flexibiliteit, het kunnen leggen van prioriteiten, een hoge dosis aan zelfstandigheid en zelforganisatie.

Arbeidsvoorwaarden: 

Je komt terecht in een dynamische organisatie die oog heeft voor innovatie – contract onbepaalde duur – ruime opleidings- en ontplooiingskansen – 35 dagen verlof en vrijaf tussen Kerst en nieuwjaar – gratis woon- werkverkeer met het openbaar vervoer – maaltijdcheques – hospitalisatieverzekering - glijdende werkuren - mogelijkheid tot telewerk

Je bruto aanvangssalaris bedraagt minimaal € 2.372,59 (0 jaar ervaring - salarisschaal B111) en relevante privé-ervaring of ervaring als zelfstandige kan onder bepaalde voorwaarden verloond worden.

Meer informatie over deze financiële en sociale voordelen kan je terugvinden via de website www.werkenvoorvlaanderen.be.

Solliciteren

Beschikbaarheid vacature: 
13 mei, 2019 to 5 juni, 2019
E-mail sollicitaties: 
ann.vanloqueren@mow.vlaanderen.be
Plaats: 
Brussel
Straat en huisnummer: 
Koning Albert II-laan 20
Postcode: 
1000