vacatures.ap.be

50 fiscaal controleurs

Algemene informatie

Plaats van tewerkstelling: 
Vlaanderen en Brussel
Provincie van tewerkstelling: 
Vlaams Brabant
Opleiding: 
MC - Bedrijfsmanagement - Accountancy-fiscaliteit
MC - Bedrijfsmanagement - Financie- en verzekeringswezen
Type: 
Job

Bedrijfsinformatie

Bedrijf: 
Federale Overheidsdienst Financiën
Sector: 
overheid

Uitgebreide informatie

Omschrijving vacature: 

Je hebt een bachelordiploma in een economische richting en bent helemaal klaar om de arbeidsmarkt te bestormen? Of je bent al even aan het werk en op zoek naar een nieuwe uitdaging? Maakt niet uit. Je bent leergierig, kunt zelfstandig werken en hebt interesse in fiscaliteit. Dat maakt van jou misschien wel de ideale fiscaal controleur voor de Algemene Administratie van de Fiscaliteit van de FOD Financiën. Als nieuwbakken fiscaal controleur krijg je een hands-on-opleiding om de kneepjes van het vak te leren. Je ervaren collega’s stomen je klaar ‘on the job’ en voor je het weet ben jij:
• Een multitaskende allesweter. Je behandelt fiscale dossiers en volgt ze op. Je zorgt voor de schriftelijke communicatie met belastingplichtigen en stelt zelfstandig documenten zoals verslagen en processen-verbaal op. Je kent de reglementering op je duimpje en past ze toe. Als iets niet duidelijk is, zoek je de juiste informatie op.
• Een fiscale onderzoeker. Je analyseert en controleert (soms ter plaatse) de strikte naleving van de reglementering van fiscale zaken. Je stelt inbreuken en aanwijzingen van fraude vast of spoort ze op om inbreuken te regulariseren en te bestraffen.
• Een betrouwbaar aanspreekpunt. Belastingplichtigen kunnen bij jou terecht wanneer ze door het bos de bomen niet meer zien. Je bent hun contactpersoon en ontvangt hen aan het loket. Daarnaast beantwoord je telefonisch vaak voorkomende vragen en reik je attesten uit die verband houden met iemands fiscale toestand.
• Een autonoom organisator. Je organiseert je eigen werk. Je weet wat belangrijk en dringend is en beslist in samenspraak met je chef en collega’s wanneer je wat zult doen. Je weet wat je doelstellingen zijn; taken afwerken binnen de afgesproken deadlines is voor jou geen opgave. Je werkt nauwgezet en controleert je eigen werk. Daardoor ben je zelden op een foutje te betrappen.
• Een toegewijde kennisdeler. Fiscaliteit is een materie die continu evolueert, en jij blijft graag op de hoogte van de nieuwste evoluties. Wij voorzien de cursussen, jij doet aan kennisdeling binnen je team over de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw materie. Zo werk je je kennis en vaardigheden constant bij en benut je je doorgroeimogelijkheden. Opleidingen volg je gewoon tijdens de werkuren, ze maken deel uit van je dagtaak.
Tijdens je functie kom je in contact met het publiek.

Meer info over de jobinhoud?
Laurent Vannieuwenhuyse - Centrumdirecteur Centrum KMO Brugge
FOD Financiën
Tel.: 0257/809 33
E-mail: laurent.vannieuwenhuyse@minfin.fed.be

Meer info over de selectieprocedure?
Bij de FOD Financiën
Call Center Dienst Wervingen
Tel.: 02/572.57.72
E-mail: infojobs@minfin.fed.be

Profiel: 

Diploma van het hoger onderwijs (b.v. graduaat, professionele bachelor, kandidaat, academische bachelor) uitgereikt door een Belgische universiteit of een hogeschool na tenminste 2 of 3 jaar studie in het domein economie.

Arbeidsvoorwaarden: 

Loon
Minimum aanvangswedde: 28.682,75 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).
Meer informatie (o.a. een simulatie van de netto verloning) kan je vinden op www.jobfin.be

Voordelen
• mogelijkheid tot het verwerven van een tweetaligheidspremie
• uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
• voordelige hospitalisatieverzekering
• gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
• voordelen en interessante aanbiedingen via Benefits-at work
• mogelijkheid voor een fietsvergoeding
• allerlei sociale voordelen
• gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
• bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen
• mogelijkheid om eventuele overuren in recup op te nemen
• glijdende werkuren in een 38-uren week
• mogelijkheid tot telewerk en/of satelietwerk
• 26 verlofdagen per jaar
• validatie van relevante werkervaring

Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op FedWeb, het portaal van het federale personeel.

Solliciteren

Beschikbaarheid vacature: 
3 mei, 2019 to 20 mei, 2019
E-mail sollicitaties: 
https://www.selor.be/nl/vacatures/job/ANG19146
Plaats: 
Schaarbeek
Straat en huisnummer: 
Kong albert II-laan 33
Postcode: 
1030