vacatures.ap.be

Coördinator financiën en administratie (m/v/x)

Algemene informatie

Plaats van tewerkstelling: 
Brussel
Provincie van tewerkstelling: 
Brussel Hoofdstedelijk Gewest
Opleiding: 
MC - Bedrijfsmanagement - Accountancy-fiscaliteit
Type: 
Job

Bedrijfsinformatie

Bedrijf: 
Socius
Sector: 
Sociaal-cultureel werk
Bedrijfsactiviteiten: 

• Als steunpunt voor sociaal-cultureel werk nemen we een intermediaire positie in tussen het sociaal-culturele veld en de Vlaamse overheid. Ons doel: bijdragen aan de ondersteuning en ontwikkeling van het sociaal-culturele veld en de werkers en organisaties die er deel van uitmaken. • Dat doen we door vormingen en studiedagen aan te bieden, organisaties op vraag te begeleiden, onderzoeken en campagnes te realiseren en ontwikkeltrajecten op te zetten. • We werken onder een beheersovereenkomst met de Vlaamse Gemeenschap.

Uitgebreide informatie

Omschrijving vacature: 

De coördinator financiën en administratie krijgt binnen onze organisatie een belangrijke verantwoordelijkheid, als rechterhand van de directeur voor alle financiële en zakelijke aspecten van de organisatie. Je maakt deel uit van het middenkader. Je coördineert en ondersteunt de administratief medewerkers.

• Je bent verantwoordelijk voor de opmaak en de uitvoering van het financieel beleid en financieel beheer van de organisatie.
• Je bent verantwoordelijk voor het dagdagelijks beheer van de boekhoudfuncties of je bent verantwoordelijk voor de opzet van de boekhouding en het aansturen van het extern boekhoudkantoor.
• Je zorgt voor de opmaak van het financieel luik van subsidiedossiers en de correcte rapportering van de financiële cijfers.
• Je bent verantwoordelijk voor het opvolgen van de VZW-wetgeving en de uitvoering van de nodige administratieve verrichtingen.
• Je beheert diverse administratieve dossiers van de organisatie waaronder de statutaire aangelegenheden, verbintenissen, fiscaliteit, verzekeringsportefeuille, …
• Je bent het aanspreekpunt voor alles wat te maken heeft met facility management
• Je staat in voor HR-administratie in samenwerking met het sociaal secretariaat: berekening lonen, beheren van verzekeringen, payroll, …
• Je staat in voor de verslaggeving van de bestuursorganen van de organisatie.
• Je coördineert de activiteiten van de administratieve cel van de organisatie en volgt deze op, inclusief het coachen en leidinggeven aan je directe medewerkers.

Profiel: 

• Je hebt affiniteit met de socialprofitsector.
• Je hebt expertise/kennis van financieel beleid.
• Je beschikt over een bachelor of masterdiploma of bent gelijkwaardig door ervaring.
• Je hebt ervaring in een vergelijkbare job.
• Je bent klantgericht, nauwgezet, initiatiefrijk en kunt zowel zelfstandig als in team werken.
• Je kan werken met de gangbare softwarepakketten.

Aanwerving ongeacht afkomst, leeftijd, geslacht of fysieke beperking. Geïnteresseerden uit zogenaamde kansengroepen worden uitdrukkelijk verzocht te solliciteren. Aarzel niet om ons te contacteren indien u – ongeacht de aard van uw handicap – nood heeft aan redelijke aanpassingen om deel te nemen aan de selectiefase, of nadien op de werkvloer. (Fysieke werkbelasting job: doorgaans zittend kantoorwerk)

Arbeidsvoorwaarden: 

• Je krijgt een voltijds contract van onbepaalde duur.
• Je maakt deel uit van een dynamisch team in een flexibele werkomgeving met aandacht voor inspraak en een grote jobautonomie.
• Je krijgt goede coaching en de mogelijkheid om trainingen en opleidingen te volgen.
• Respect voor de balans tussen je werk- en privéleven dankzij flexibele werkuren, de mogelijkheid tot telewerken en een aantrekkelijk aantal vakantiedagen.
• Als starter (0 jaar anciënniteit) krijg je een bruto maandloon van 3.554,70 euro (index oktober 2018). Je ervaring in soortgelijke jobs kan dit verhogen. Bij tien jaar loonanciënniteit bedraagt je brutoloon 4.390,26 euro (index oktober 2018).
• Je krijgt een groepsverzekering, een eindejaarspremie, gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer, een fietsvergoeding en de terugbetaling van verplaatsingsonkosten.
• Een werkplek in het centrum van Brussel (Sainctelettesquare 19), op 15 minuten loopafstand van het station Brussel-Noord.

Extra informatie: 

Is dit de job waar jij naar op zoek bent?
• Nog vragen? Contacteer Fred Dhont, directeur van Socius, op 02 215 27 08 of via fred.dhont@socius.
• Overtuigd? Je sollicitatie met een gemotiveerde brief, CV en eventuele referenties ontvangen we graag uiterlijk 6 juni 2019 via greet.rupus@socius.be.

Wat mag je verwachten van de selectieprocedure?
• We maken een eerste selectie op basis van de binnengekomen brieven op 13 juni 2019.
• Op basis daarvan voeren we met een aantal kandidaten nog een gesprek op maandag 24 juni in de namiddag of vooravond.
• Weerhouden kandidaten worden nadien doorverwezen voor een assessment.

Wil je meer weten over deze job? Je toekomstige collega’s? Waar wij zoal mee bezig zijn? En voor wie we werken? Of wil je even binnenkijken in onze fijne werkplek? http://werkenbij.socius.be

Solliciteren

Beschikbaarheid vacature: 
1 april, 2019 to 6 juni, 2019
E-mail sollicitaties: 
max.frans@socius.be
Plaats: 
Brussel
Straat en huisnummer: 
Sainctelettesquare 19
Postcode: 
1000