vacatures.ap.be

Bachelors (m/v/x) voor de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

Algemene informatie

Plaats van tewerkstelling: 
Brussel / Gent
Provincie van tewerkstelling: 
Brussel Hoofdstedelijk Gewest
Opleiding: 
GW - Ergotherapie
GW - Orthopedagogie
GW - Sociaal werk
GW - Toegepaste Psychologie
GW - Verpleegkunde
GW - Vroedkunde
MC - Bedrijfsmanagement - Accountancy-fiscaliteit
MC - Bedrijfsmanagement - Financie- en verzekeringswezen
MC - Bedrijfsmanagement - Logistiek management
MC - Bedrijfsmanagement - Marketing
MC - Bedrijfsmanagement - Rechtspraktijk
MC - Communicatiemanagement - Commerciële communicatie
MC - Communicatiemanagement - PR
MC - Hotelmanagement
MC - Journalistiek
MC - Office management - Management assistant
MC - Office management - Medical management assistant
OT - Kleuteronderwijs
OT - Lager onderwijs
OT - Secundair onderwijs
WT - Biomedische laboratoriumtechnologie - Farmaceutische en biologische laboratoriumtechnologie
WT - Biomedische laboratoriumtechnologie - Medische laboratoriumtechnologie
WT - Chemie - Biochemie
WT - Chemie - Chemie
WT - Chemie - Chemische procestechnologie
WT - Elektromechanica - automatisering
WT - Elektromechanica - klimatisering
WT - Elektromechanica - onderhoudstechnologie
WT - Elektromechanica - procesautomatisering
WT - Elektromechanica - technisch-commercieel adviseur
WT - Elektronica-ict
WT - Energiemanagement
WT - Grafische en digitale media - crossmediaontwerp
WT - Grafische en digitale media - Grafimediatechnologie
WT - Integrale veiligheid
WT - Toegepaste informatica
WT - Vastgoed - Landmeten
WT - Vastgoed - Makelaardij
WT - Voedings- en dieetkunde

Bedrijfsinformatie

Bedrijf: 
FOD Economie
Sector: 
Federale Overheid
Bedrijfsactiviteiten: 

In een sterk veranderende Belgische en internationale economische context bestaat de missie van de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie erin de voorwaarden te scheppen voor een competitieve, duurzame en evenwichtige werking van de goederen- en dienstenmarkt in België. In dat opzicht wil de FOD Economie de goederen- en dienstenmarkt grondig kennen en goed ondersteunen om ze beter te stimuleren. Om zijn beleidsdomeinen op een efficiënte manier uit te voeren, heeft de FOD Economie zich een duidelijke missie en visie vooropgesteld. Bovendien waakt de FOD Economie er over om een aantal sterke waarden te respecteren bij zijn dagelijkse werkzaamheden ten dienste van ondernemingen en consumenten. Zo tracht de FOD Economie een professionele, klantgerichte organisatie te zijn die samenwerking en respect hoog in het vaandel draagt.

Uitgebreide informatie

Omschrijving vacature: 

Hecht je belang aan de bescherming van de consument of heb je zin om ondernemingen verder te helpen? Ben je bovendien een kei in administratief werk? Dan is de FOD Economie op zoek naar jou.

Een greep uit de actuele mogelijkheden:
•Wil je je inzetten voor jouw medeburger die zich op energievlak in een moeilijke of kwetsbare situatie bevindt of gaat jouw interesse uit naar nieuwe technologieën op de energiemarkt? De Algemene Directie Energie zoekt meerdere administratieve medewerkers voor haar energiedossiers.
•Zie je jezelf meer als secretaris of secretaresse die de administratieve taken van een directiesecretariaat of ter ondersteuning van een dienst coördineert en uitvoert? Dan kan je terecht bij Algemene Directie Economische Reglementering en de Algemene Directie Kwaliteit en Veiligheid (gebouw te Gent).
•Service minded? Bij onze Stafdienst ICT zorg je mee voor de kwaliteit van de ondernemingsgegevens in de KBO-databank of zoek je samen met de IT-experten naar oplossingen voor de medewerkers van de FOD in aankoopdossiers voor hardware, software en gerelateerde diensten.
Per directie/dienst kunnen de taken verschillen, maar de basistaken zijn gelijklopend:
•Je behandelt de dossiers van jouw dienst op zorgvuldige wijze en neemt de nodige acties om zelfstandig de toegewezen dossiers af te handelen. Zo analyseer je dossiers en bespreek je ze met jouw collega’s/leidinggevende of vraag je extra informatie om het dossier correct te kunnen behandelen. Je houdt hierbij rekening met geldende voorschriften of procedures.
•Je zorgt voor een correcte en efficiënte opvolging van de dossiers.
•Je neemt zelf contact op met externe actoren zoals burgers, … in het kader van de behandeling van de dossiers.
•Je voert de administratieve taken gelinkt aan de dossiers uit: zo stel je standaardbrieven en gepersonaliseerde brieven op, verwerkt de inkomende en uitgaande briefwisseling, etc.
•Je beantwoordt vragen van derden, (interne en externe) klanten en andere administraties en bezorgt hen alle informatie die te maken heeft met het behandelde domein.
•Je bevordert de groepsgeest binnen de dienst en draagt bij tot de objectieven van de dienst.

Profiel: 

Gedragsgerichte competenties
•Je analyseert gegevens gericht en beoordeelt informatie kritisch.
•Je gaat zelfstandig om met en lost problemen op, zoekt alternatieven en voert de oplossing uit.
•Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.
•Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten.
•Je handelt integer, in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, respecteert vertrouwelijkheid, komt verbintenissen na en vermijdt elke vorm van partijdigheid.
•Je plant en beheert je eigen groei actief in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en je continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken.
•Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

Redeneervaardigheden
•Abstracte redeneervaardigheden
Niet vereist, wel een troef
•Informaticatoepassingen schrikken je niet af en je kan vlot overweg met de courante PC-toepassingen zoals bv. Office 2016, en met communicatiesystemen (e-mail, internet).
•Een goede kennis van het Frans vormt een pluspunt. Dit laat je toe je vlot te integreren in een tweetalige omgeving.

Arbeidsvoorwaarden: 

Je wordt aangeworven als administratief deskundige (niveau B) met de bijhorende weddeschaal B1.

Loon
Minimum aanvangswedde: 28.682,75 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Voordelen •mogelijkheid tot het verwerven van een tweetaligheidspremie
•uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
•voordelige hospitalisatieverzekering
•gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
•voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+-kaart
•mogelijkheid voor een fietsvergoeding
•allerlei sociale voordelen
•gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
•bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen
•mogelijkheid om eventuele overuren in recup op te nemen
•glijdende werkuren in een 38-uren week
•telewerk is een mogelijkheid (hangt af van de functie)
•31 dagen jaarlijks verlof.

Extra informatie: 

Solliciteren kan tot en met 15 oktober 2018.

Je moet online solliciteren via de website SELOR.
Klik op onderstaande link:
https://www.selor.be/nl/vacatures/job/ANG18236/Bachelors-m-v-x-voor-de-FOD-Economie-K.M.O.-Middenstand-en-Energie

Contactpersoon Selor
Ellen Brems - Selectieverantwoordelijke
Tel.: 02/277.98.45
E-mail: ellen.brems@economie.fgov.be

Solliciteren

Beschikbaarheid vacature: 
2 oktober, 2018 to 15 oktober, 2018
E-mail sollicitaties: 
ellen.brems@economie.fgov.be
Plaats: 
Brussel
Straat en huisnummer: 
Vooruitgangstraat 50
Postcode: 
1210