vacatures.ap.be

Automation Engineer - Veiligheid in de ASC modules

Algemene informatie

Plaats van tewerkstelling: 
Doel
Provincie van tewerkstelling: 
Oost-Vlaanderen
Opleiding: 
WT - Elektromechanica - automatisering
WT - Elektromechanica - procesautomatisering
WT - Elektronica-ict
Type: 
Stage

Bedrijfsinformatie

Bedrijf: 
DP World Antwerp Terminals
Sector: 
Logistiek
Bedrijfsactiviteiten: 

DP (Dubai Ports) World Antwerp Terminals laadt en lost containers van over heel de wereld aan het Deurganckdok in de haven van Antwerpen en vervult op die manier een belangrijke functie als schakel tussen rederijen en het transport via weg, water en spoor. Op onze terminals is het bijgevolg een komen en gaan van vrachtwagens, spoorverkeer, binnenschepen en zeereuzen. DP (Dubai Ports) World Antwerp Terminals zet hierbij de modernste technologieën, geavanceerde kranen en een uitgebreid straddle carrier-park in. Maar het zijn in de eerste plaats onze medewerkers die het verschil maken dankzij hun efficiëntie, hun zorg voor veiligheid en een goede werksfeer. Voor de verdere expansie van onze onderneming zullen in de toekomst nog tal van nieuwe medewerkers worden aangetrokken.

Uitgebreide informatie

Omschrijving vacature: 

Project: Veiligheid in de ASC ( Automated Stacking Cranes) module

Scope:
- Wij willen een verbeterende veiligheid van mensen in onze automatische modules
- Bewaking van de kraansporen tijdens werking
- 2 sporen die bewaakt moeten worden (300m) per module in alle weersomstandigheden

Mogelijk opties:

- Een anti-collision bewaking (objecten/personen) op de 2 kranen, dit wanneer de kranen actief zijn
- Een anticollision bewaking wanneer men zich in de automatische area zich begeeft
- Over de volledige lengte van het spoor een veiligheidskoord om de kraan onmiddelijk te laten stoppen
- Andere voorstellen????

Rekening houden met:
- Elke optie moet als doel hebben om contact met personen en objecten te vermijden
- Bij het detecteren zal de kraan gecontrolleerd moeten stoppen afhankelijk van de afstand
- Het detectiebereik moet voldoende tijd hebben om een normale stop te bekomen
- Te bekijken hoe en welk type detectie op elke hoek van de kraan zou moeten worden aangebracht
- Rekening houdend met alle weersomstandigheden en een minimum aan valse detecties
- Voor onderhoudsdoeleinden moeten de detectiesystemen eenvoudig bereikbaar zijn

Uit te werken:

Financieel:
Investeringskost
Onderhoudskost
Implementatie kost (tijdsduur)

Risicoanalyse:
Bestuderen omgeving
Mogelijke risico’s
Ernst risico’s
Maatregelen

Automatiseren:
Hoe integreren in de software
Welke meldingen en errors moeten er voorzien worden
Een gedetailleerde functionele beschrijving maken

Profiel: 

Bachelor Techniek
Zeer goede kennis van Nederlands en Engels

Arbeidsvoorwaarden: 

Eigen vervoer is wenselijk
De kans om een stage te lopen binnnen een jong en gedreven team van automation engineers

Extra informatie: 

Neem alvast een kijkje op onze website https://www.dpworldantwerp.com/nl
Interesse of vragen? Mail naar marieanne.isebaert@dpworld.be of 03/730 33 13

Solliciteren

Beschikbaarheid vacature: 
15 juni, 2020 to 31 december, 2020
E-mail sollicitaties: 
marieanne.isebaert@dpworld.be
Plaats: 
Doel
Straat en huisnummer: 
Molenweg - Haven 1930
Postcode: 
9130
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.